SUPERSTERK*(e) Branding | Hands-on branding specialist

We ❤️ branding

Op zoek naar een branding specialist in Hasselt en omstreken ? Gevonden. Onze SUPERSTERK* branding expertise is gebaseerd op zowat 15 jaar ervaring met storytelling, native advertising, redactie en branded content. Online, offline en crossmediaal. Voor SUPERSTERK* is branding de essentie van een merk. Het is geen verhaal van clicks, page views en page dwell times.  Het is een verhaal van visuele identiteit, positionering, merkervaring, salience, brand storytelling, brand experience, … Je merk sterk maken door mensen te begeesteren en ze fan van jouw merk te maken, heeft geen uitstaans met total page views, cost per lead of sales funnels. Branding maakt dat mensen voor jouw merk kiezen gewoon omdat ze jouw merk echt leuk vinden. En zich met je merk kunnen associëren. Goede branding plaats jouw klanten daarbij centraal in jouw merkverhaal.  Onze thuisbasis is Hasselt, maar onze branding skills kennen geen grenzen. 

 

Even sparren over wat branding ook voor jouw merk kan betekenen ?

Branding maakt je merk uniek

Branding is voor SUPERSTERK* een gereedschapskist die toelaat om temidden alle eenheidsworst jouw merk uniek te maken. Wandel je (virtueel) wel eens langs een concept store van een hip merk terwijl je bij jezelf denkt: ‘Wie koopt dit eigenlijk ?’ Perfect. Dat is een merk met een duidelijke branding. Een duidelijk merkverhaal. Want branding & brand storytelling maken duidelijk voor wie een merk is bedoeld. Via branding maak je als merk met andere woorden duidelijk voor wie je er bent, maar ook voor wie je er niet bent. En zo word je uniek. 

Jouw merk = een verhaal

Branding is ook voor jouw merk een cruciale succesfactor op het vlak van merkvisbiliteit, merkidentiteit en merkactivatie. Meer dan ooit drukken mensen zich uit door wat ze kopen en hoe ze gebruiken wat ze kopen. Zo wordt een product (of oplossing) een verhaal. Een ervaring, een vorm van zelfexpressie, een zoektocht naar zingeving. Dit is wie je bent. Met jouw merk schrijven mensen iedere dag een stukje van hun eigen leven en van jouw merkverhaal. Branding als katalysator van iemands persoonlijkheid, van aspiraties van wie we zijn of zouden willen zijn. En hoe beter die verschillende elementen matchen met jouw (potentiële) klanten, des te sterker ze zich vereenzelvigen met jouw merk. Bij SUPERSTERK* staan we alvast klaar om zij aan zij met jou je branding ideeën vorm te geven.

 

Branding FAQ

Branding is een Engels woord dat voortkomt uit 'brand' wat zoveel betekent als 'merk'. 'Branding' is dus het geheel van marketing activiteiten om jouw merk (uniek) te maken. Branding staat voor de (visuele) uitstraling van jouw merk, de karakteristieken ervan, de positionering en de stem van je merk (brand voice). Ook brand salience (het niveau van top of mind te zijn bij je klant) en de merkervaring (brand experience) spelen een cruciale rol in de branding van jouw merk.
Branding is de totale identiteit en ervaring van jouw merk naar de buitenwereld. Het roept bij jouw doelgroep(en) het gevoel op van herkenbaarheid, vertrouwen en uniekheid. Denk daarbij aan merken als Coca-Cola, Nike, Apple, ... Door een coherente uitstraling en dito merkervaring gaan mensen jouw merk dus herkennen en erkennen. Dat noemt men cognitieve verankering. Zo groeit ook het vertrouwen in jouw merk. Branding is een manier om jezelf als merk te onderscheiden, te positioneren, te verduidelijken wat je aanbiedt en vooral ook duidelijk te maken wat jouw merk enig  maakt. Hierdoor gaan (potentiële) klanten hun keuze voor jouw merk beter kunnen rationaliseren.