Content marketing is vandaag zowat de belangrijkste manier om de consument (klinkt oneerbiedig. Is het niet.) te bereiken. De kijker/lezer advertenties blijven (dwang)voeren op Facebook, Instagram en Youtube werkt voor geen meter meer. En terecht.

E-A-T

Expertise, authority and trust. Vrij vertaald betekent dit expertise, gezag en vertrouwen. Dat is hetgeen waarrond je content marketing aanpak in 2020 moet draaien. Althans wanneer we Google mogen geloven. Meer dan ooit zal je in 2020 door de zoekmachine worden beoordeeld op die criteria . Wat je ook wereldkundig maakt, zorg dat het meerwaarde creëert. Update regelmatig je site of platform met relevante info, link naar websites met een hoge autoriteit en laat zien wie je bent met een duidelijke bio en omschrijving van je site. Doe ook actief aan linkbuilding. Dat zijn kwalitatieve externe links naar jouw site of platform.

Visual storytelling

De informatie die we absorberen zal steeds vaker visueel georiënteerd zijn, ook in 2020. Infographics, 3D-animaties voor productvoorstellingen, stop motion animaties, webinars, product reviews, tutorials, … Visual storytelling wordt de standaard in beeld en video. Het werkt als gek terwijl onderzoek uitwijst dat visual storytelling de hoogste conversiegraad heeft. Twee vliegen in één klap dus.