Bij SUPERSTERK* delen we graag onze kennis over digital marketing. We stelden ons daarbij echter de vraag of we via Artificial Intelligence (AI) misschien niet nog heel wat meer te weten konden komen over digital marketing. Dus stelden we aan AI-systeem SMODIN AUTHOR de vraag: ‘Geef 5 redenen waarom digital marketing cruciaal is voor merkgroei.’ Ons hoogstpersoonlijke verdict over de kundigheid van dit AI-contentsysteem krijg je er zo bij.

Er zijn een rist systemen die volledig geautomatiseerd teksten produceren op basis van Artificial Intelligence (AI). Schrijfplatformen of apps op basis van artificiële intelligentie lijken steeds bedrevener te worden in wat ze doen. Wij namen de proef op de som en lieten SMODIN Author los op de vraag ‘Geef 5 redenen waarom digital marketing cruciaal is voor merkgroei. Hieronder zie je (in het blauw) het resultaat:

“Volgens Forbes is digital marketing de marketing communicatiemethode van vandaag en morgen. Door zijn brede reikwijdte kan digital marketing worden gebruikt om te communiceren met klanten, leveranciers, medewerkers en het grote publiek. Het wordt ook gebruikt voor het volgen en verzamelen van gegevens. In wezen heeft digital marketing de afgelopen jaren een exponentiële groei doorgemaakt naarmate steeds meer mensen een digitale levensstijl aannemen.”

‘Digital marketing laat de wereld draaien.’ Niet onze woorden. Wel die van SMODIN Author, een platform dat op basis van Artificial Intelligence (AI) volledige teksten genereert rond elk denkbaar onderwerp.


“Digital marketing is essentieel voor bedrijven omdat het verkoopteams helpt producten of diensten te verkopen aan bestaande en potentiële klanten. Digital marketing helpt ook bij het personeelsbeheer door werknemers op de hoogte en gemotiveerd te houden over bedrijfsupdates. Bovendien helpt digital marketing bij het behouden van klanten – in wezen helpt bedrijven hun bestaande klanten tevreden en loyaal te houden. Digital marketing laat de wereld draaien!”


“Sinds de uitvinding van het web in 1989 hebben bedrijven het als hun primaire vorm van digital marketing geadopteerd. Tegenwoordig heeft bijna elk bedrijf een website, zelfs kleine bedrijven. Wil een bedrijf slagen in het digitale marketingtijdperk, dan moet het een digitale strategie hebben. Dit omvat het opzetten van sociale media-accounts voor bedrijfsvertegenwoordigers, werknemers en klanten om met elkaar te communiceren. Het omvat ook het opzetten van e-mailaccounts voor bedrijfsvertegenwoordigers om te communiceren met klanten en leveranciers. Digitale strategieën omvatten ook winkelpuien op verschillende e-commerce websites om producten rechtstreeks aan klanten te verkopen.”


“Veel bedrijven huren digital marketeers in om hen te helpen hun bedrijf te laten groeien. Dit is echter niet nodig als het bedrijf al een plan voor digitale strategie heeft. Er zijn verschillende manieren waarop een bedrijf zichzelf digitaal kan promoten zonder marketeers in te huren door gebruik te maken van sociale mediakanalen zoals Facebook en Twitter, blog platformen of e-mail nieuwsbrieven. Bij het digitaal promoten van uw bedrijf hoort ook het regelmatig updaten van uw website met relevante informatie over uw bedrijf en de nieuwste producten of diensten. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten up-to-date informatie over uw bedrijf ontvangen wanneer ze uw website bezoeken.”


“Hoewel de meeste bedrijven digitale marketingstrategieën hebben aangenomen, is er nog veel ruimte voor groei in het veld. Naarmate bedrijven nieuwe strategieën toepassen voor klantenbetrokkenheid, werknemersmotivatie en omzetgroei, zal digital marketing een revolutie teweeg blijven brengen in de manier waarop de wereld met elkaar communiceert. Digital marketing is een fascinerend vakgebied dat een enorme impact heeft op de bedrijfsgroei. Als het slim wordt ingezet, kan het elk bedrijf helpen groeien en slagen!”

CONCLUSIE

Zijn we onder de indruk ? Ja en neen.

✅ Op nauwelijks 10 seconden produceert SMODIN Author een volledige tekst die op het eerste zicht coherent lijkt.
✅ De leesbaarheidsfactor van ons SEO-systeem geeft een groen lichtje.
✅ Je kan aan de lopende band standaard teksten produceren rond om het even welk onderwerp. (als je dat al zou willen natuurlijk)

❌ Er zijn geen 5 duidelijke redenen naar boven gekomen (dat was onze vraag als basis voor de tekst). Er zijn weliswaar 5 paragrafen, dus we vermoeden dat dit naar de 5 redenen verwijst. Als dat zo is, dan zijn ze echter niet duidelijk afgelijnd.
❌ De tekst is algemeen, abstract en weinig relevant. Het leest als een samenraapsel van ideeën zonder coherente verhaallijn. Factchecking zit er vast en zeker niet in. Veel wijzer word je er als lezer bijgevolg niet uit. En mogelijk krijg je ook foutieve info voorgeschoteld.
❌ Factchecking en eindredactie blijven een must. Foutloze Nederlandse zinnen zijn voor SMODIN Author bovendien niet altijd evident. Althans niet qua syntax. Grammaticaal klinkt het bovendien vaak houterig en onnatuurlijk.
❌ Qua SEO structuur, keywords, keyphrases en dies meer is er nog heel wat werk om de tekst te optimaliseren.
❌ Brand storytelling is een kunst met veel nuances en criteria om rekening mee te houden. Dat kan je absoluut niet overlaten aan AI-schrijfsystemen als SMODIN Author.

Slotsom: digital marketeers blijven, ondanks de uitleg van SMODIN Author, wel degelijk broodnodig in bedrijven. Wanneer je immers op AI-systemen als SMODIN Author moet vertrouwen voor bijvoorbeeld content marketing initiatieven kom je als merk helaas niet erg ver. Wil je weten wat de echte redenen zijn waarom digital marketing cruciaal is voor de groei van je merk ? Loop dan even door onze andere blog posts rond dit topic. 😀 Ondertussen is er nog werk aan de winkel voor ontwikkelaars van AI-tekstsystemen.