Copywriting en Google ranking gaan hand in hand. Steengoede storytelling en dé moeder aller zoekmachines zijn verbonden als peper en zout, mes en vork, kaas en wijn of gin en tonic. Deze 5 copywriting supertips laten je content alvast supersnel knallen in Google ranking.

Contenstrategie is cruciaal voor een goed Google ranking

Wie schrijf die blijft. In het geval van copywriting helaas enkel wanneer je je doelpubliek bereikt in het algemeen en mensen weet te raken in het bijzonder. Om wervende copy te schrijven die jouw Google ranking naar het volgende niveau tilt, brengt een goede scoping je al een heel eind ver. Wil je meer merkvisibiliteit ? Een hogere omzet ? Meer bewustmaking ? Nieuwe klanten ? Het zijn allemaal criteria die bepalen hoe jij je copywriting gaat aanpakken. Op die manier voorkom je dat je efforts gaat doen waar die eigenlijk niet nodig zijn en ga je voor efforts waar ze echt nodig zijn. Planning & analyse is een uiterst belangrijke eerste stap in SEO copywriting voor een hogere Google ranking.

Een potentiële lezer, koper, klant, … is altijd op zoek naar meerwaarde. Een artikel om iets op te steken over de coronacrisis, een overzicht van de beste takeaway-adresjes, … Daar kom jij als doorgewinterd copywriter op de proppen. Jij maakt de bijhorende verhalen die verrassen, inspireren en die voor de nodige aha-momenten zorgen. Ga er niet van uit dat wanneer jij een meesterwerk aflevert (glimlach hier invoegen) de wereld daar ademloos zit op te wachten. Jouw klant of een potentiële klant is in de eerste plaats altijd op zoek naar meerwaarde in zijn of haar eigen leven. Als jouw copy daar in past, dan heb je de magische formule.

Creëer meerwaarde