Blijf zichtbaar

Je wordt geen stervoetballer, profwielrenner of topmerk door af en toe eens iets te proberen. Dat is een opgave waar je iedere dag voluit moet voor gaan. Een optimale Google ranking is daar geen uitzondering op. Wil je als bedrijf merkvisibiliteit via Google ranking dan moet je op regelmatige basis in contact blijven met je klanten. Dat doe je door zoveel als mogelijk nieuws, knowhow en vakkennis te delen, met SEO copy die is geoptimaliseerd om je Google ranking te boosten. Regelmaat is belangrijk opdat klanten zich immers met jou of jouw merk gaan associëren. Ook de Google zoekmachine vindt regelmaat erg belangrijk. Je gaat toch ook niet één keer per maand naar je lief, toch ?

Cruciaal wanneer je aan copywriting doet met het oog op een beter of hogere Google ranking is dat je de SEO knop in je hoofd omzet. Dat betekent dat je moet denken in termen van SEO optimalisatie terwijl je copy maakt. Doe een zoekwoorden analyse, bepaal je focus zoekwoord(en), zorg voor actieve, leesbare teksten die de correcte lengte hebben volgens Google en dies meer. Wanneer je aan SEO copywriting doet (met als objectief een optimale Google ranking), heb je een dubbele taak. Enerzijds maak je wervende teksten, flitsende slogans en verleidelijke campagnes. Anderzijds loopt SEO optimalisatie als een rode draad door je werk. Als SEO copywriter ben je immers in de eerste plaats een growth hacker.

Actieve SEO copywriting verhoogte je Google ranking