Liquid content

Snapchat en Instagram stories zijn razend populair, vooral bij Generatie Z. Het FOMO (Fear Of Missing Out) effect werkt schijnbaar als een spreekwoordelijke mierenlokdoos. Ook Facebook’s Mark Zuckerberg heeft de boodschap begrepen. “Ik geloof dat de toekomst van communicatie steeds meer zal verschuiven naar private, geëncrypteerde diensten waar mensen erop kunnen vertrouwen dat wat ze tegen elkaar zeggen veilig blijft en hun berichten en inhoud niet voor altijd blijven bestaan”, liet Zuckerberg zich vorig jaar al voorzichtig ontvallen. Ook liquid content zal steeds meer de toon zetten. We komen niet langer meer op dezelfde digitale nieuwsmuur terecht maar wel op ééntje die helemaal op maat is gemaakt en zich perfect aanpast in functie van het device waarop we het nieuws consumeren.

Regelmaat wordt in 2020 belangrijker dan ooit. Consistentie betekent hier niet dat je altijd dezelfde soort inhoud moet publiceren. Integendeel. Wel betekent het dat je (als het kan) online dagelijks aanwezig moet zijn. Alleen zo zal je in 2020 en daarna relevant blijven. Consistentie laat je toe een hoge betrokkenheid te bereiken en momentum te creëren. Je houdt er met andere woorden de vaart in. Ben je er even niet, dan kan dat drastische gevolgen hebben. Mensen worden overladen met tonnen info en reageren bijzonder vluchtig. Ze zappen zo weer weg naar andere horizonten. Hun aandacht erbij houden is dan ook van bijzonder veel belang.

Consistentie bepaalt het succes